Nemocenské, důchodové pojištění a pojistné na sociální zabezpečení v roce 2025
Termín: |
20. 1. 2025 |
Termín — bližší informace |
9:00 - 13:00 |
Místo konání: |
Online Účastníci obdrží prolink |
Cena: |
1140 Kč (1190 Kč) |
KPV: |
Akce zahrnuta do KPV v rozsahu 4 hodin |
Spojení
Online forma - organizuje ACCONT Consulting, s.r.o.
Lektoři
Ing. Michal Ztratil - uznávaný odborník z oblasti nemocenského a důchodového pojištění
Program
Cílem tohoto semináře bude seznámit posluchače se změnami, které nastanou v oblasti nemocenského pojištění a pojistném na sociálním zabezpečení v r. 2025 .
1. Nemocenské pojištění
- změna v oznamování nástupu do zaměstnání / skončení zaměstnání u všech zaměstnanců na DPP od 1. 7. 2024 – zhodnocení stavu, zkušenosti s provedenou změnou a elektronickými podáními v dané věci
Změny od 1. ledna 2025 u DPP
- režim oznámené DPP – podmínky účasti na nemocenském pojištění, placení pojistného na sociální zabezpečení
- ostatní DPP (jeden a více zaměstnavatelů) - podmínky účasti na nemocenském pojištění a pro placení pojistného na sociální zabezpečení
- oznamování záměru uplatňovat režim oznámené DPP
- postupy zaměstnavatele u zaměstnanců v režimu oznámené DPP
- postupy zaměstnavatele u zaměstnanců na DPP, kteří nejsou v režimu oznámené dohody
- oznamování skončení režimu oznámené DPP
- placení pojistného na sociální zabezpečení
- tiskopisy a lhůty pro plnění povinností zaměstnavateli u DPP
- služby ČSSZ pro zaměstnavatele
- výklad zaměstnání malého rozsahu u DPP
Další změny v nemocenském pojištění od ledna 2025
- Elektronizace ostatních dávek NP – PPM, ošetřovné, dlouhodobé ošetřovné, otcovská a související změny v eNeschopence
- Připravované rozšíření nároku na dávky NP - u zaměstnání malého rozsahu, DPP, OSVČ
- Dílčí změny posuzování nároku na dávky u některých skupin pojištěnců – např. u PPM
- Určování místní příslušnosti
- Změna redukčních hranic v NP, stanovení rozhodného příjmu pro účast na NP, vliv výše
- minimální mzdy.
- Elektronické tiskopisy – přehled všech elektronických tiskopisů 2025, povinnosti zaměstnavatelů při elektronické komunikaci s ČSSZ, doporučené postupy pro zaměstnavatele při podávání tiskopisů.
- Online služby ČSSZ pro zaměstnavatele – možnosti služeb pro zaměstnavatele, správa plných mocí.
- Další změny od roku 2025 dle schvalování legislativy.
2. Pojistné na sociální zabezpečení
- Okruh poplatníků, vyměřovací základy, odvod pojistného u dohod o provedení práce, tiskopis Přehled o výši pojistného
- Nová výše maximálního vyměřovacího základu
- Zavedení Jednotného měsíčního hlášení zaměstnavatele
- Pojistné na důchodové a nemocenské pojištění OSVČ, předkládání přehledu OSVČ za rok 2024, plná elektronizace v agendě OSVČ
- Další změny od roku 2025 dle schvalování legislativy
3. Diskuse, zodpovídání dotazů účastníků semináře,možnost konzultací
Určeno pro: mzdové účetní bez ohledu na stupeň jejich pokročilosti, pro ostatní pracovníky ekonomických úseků, pro pracovníky personálních úseků, pro ostatní odbornou veřejnost či občany. Toto školení je nabízeno buď v prezenční formě, jako webinář nebo videozáznam ve více termínech. Vyberte si takovou formu školení a termín, která Vám nejvíc vyhovuje.
On-line vysílání je realizováno společností ACCONT Consulting, s.r.o.
Nejpozději 24 hodin před konáním webináře obdrží každý účastník dva e-maily
- e-mail – materiály k přednášce
- e-mail – pozvánka s odkazem na připojení do školící místnosti
V den konání webináře klikněte na obdržený odkaz. Vstup do školící místnosti bude zpřístupněn 5 minut před začátkem přednášky.
Poté již vyčkejte příchodu lektora, který přednášku uvede ve smluvený čas.
V ceně webináře je také videozáznam z webináře pro zopakování nebo připomenutí probraných informací. Rovněž je možno využít možnost zakoupení samostatného záznamu pro ty, kteří se nemohou přímého online školení zúčastnit.
V případě jakýchkoliv technických problémů během webináře nebo videozáznamu nás můžete kontaktovat na telefonních číslech 777 181 566 nebo 777 181 644.
***ceny jsou uvedeny bez DPH***
Před odesláním přihlášky prosíme o kontrolu zadaných fakturačních údajů. Zpětné úpravy a opravy fakturačních údajů nejsou možné.
V případě potřeby dalších informací nás kontaktujte, rádi Vám odpovíme.