Fakturace obráceně

Termín: 13. 6. 2023
Termín — bližší informace 9:00 - 14:00
Místo konání: Praha
INSTITUT CERTIFIKACE SVAZU ÚČETNÍCH, a.s.

INSTITUT CERTIFIKACE SVAZU ÚČETNÍCH, a.s.
Vinohradská 2022/125
13000 Praha 3

Ing. Vladimír Zdražil - člen metodické rady Svazu účetních

Seminář je postaven tzv. obráceně. Tj. každý blok bude obsahovat sadu faktur /daňových dokladů a následovat bude rozbor údajů v nich obsažených s dopadem na záznamní povinnost plátce a rizicích, které taková faktura a její promítnutí do evidence DPH nese na straně poskytovatele i příjemce zdanitelného plnění.

Není žádným tajemstvím, že při kontrolách DPH a pochybnostech se velmi často jde do smluv mezi poskytovatelem a příjemcem plnění a správce daně z nich dovozuje správnost zvoleného daňového režimu, časových souvislostí s přiznáním daně a nároku na odpočet atd.

Z toho důvodu budeme každý blok semináře zahajovat společným náhledem na daňový doklad a z něj se budeme společně odkazovat na příslušná ustanovení ZDPH, na smluvní úpravu s cílem správného výpočtu daňové povinnosti včetně časových souvislostí.

• fakturace u dodání zboží v tuzemsku, přiznání daně, nárok na odpočet, dílčí plnění, opakovaná plnění
  • fakturace služeb v tuzemsku, přiznání daně, nárok na odpočet, přefakturace,
  • osvobození s nárokem na odpočet DPH – jak ho obhájit vůči správci u zbožových obchodů do EU a do třetích zemí. Přijaté faktury z EU a ze třetích zemí u zbožových obchodů a samovyměření daně včetně práva nároku na odpočet – časové souvislosti po novele ZDPH 2019,
  • služby s přeshraničním prvkem – přenesení daňové povinnosti na příjemce plnění /splnění podmínek/ anebo dle zvláštních pravidel /viz paragraf 10 ZDPH/, registrace k DPH v jiných členských státech. Přijaté faktury za služby z EU nebo ze třetích zemí a jejich samovyměření,
  • fakturace osvobozených plnění bez nároku na odpočet s důrazem na ta nejčastější plnění – prodej nemovitostí, pronájem nemovitostí případně předfakturace služeb souvisejících s pronájmem,
  • režim přenesení daňové povinnosti v tuzemsku dle paragrafu 92. Fakturace v reverzu a samovyměření na straně příjemce plnění včetně časových souvislostí u práva uplatnit si nárok na odpočet.

Pořádá:
Institut certifikace Svazu účetních, a.s.

Poznámky:

***ceny jsou uvedeny s DPH***

Bude-li seminář on-line, vložné bude upraveno.

V případě potřeby dalších informací nás kontaktujte, rádi Vám odpovíme.