Jak pravidla uplatňování DPH ovlivňují vykazování INTRASTATU – pro pokročilé
Termín: |
11. 10. 2024 |
Termín — bližší informace |
9:00 - 13:00 |
Místo konání: |
Online Účastníci obdrží prolink |
Cena: |
2331 Kč (2590 Kč) |
KPV: |
Akce zahrnuta do KPV v rozsahu 4 hodin |
Spojení
Online forma
Lektoři
Marek Reinoha (poradce v oblasti cel a unijního obchodu)
Program
Zákon o dani z přidané hodnoty definuje dva typy dodání zboží, dodání s přepravou a dodání bez přepravy. Skutečnost, zda se jedná o dodání s přepravou nebo bez přepravy, má vliv nejen na identifikaci místa plnění, ale i na to, zda dodání je či není předmětem vykazování INTRASTATU.
A takových dopadů pravidel uplatňování na vykazování INTRASTATU je daleko více.
Cílem semináře je na příkladech obchodních transakcí právě tyto vazby a souvislosti vysvětlit.
Seminář tedy není zaměřen na výklad základních pravidel vykazování INTRASTATU a definici jednotlivých údajů, které se do výkazů uvádějí, ale nabízí pouze složitější obchodní situace, které při vnitrounijním obchodě mohou nastávat.
Základní definice nutné k výkladu:
• definice předmětu vykazování, tedy obchodních transakcí, které zpravodajské jednotky pro účely vykazování musí sledovat,
• definice místa plnění při dodání zboží do jiného členského státu EU a při pořízení z jiného členského státu EU a při třístranných a vícestranných obchodech,
• definice přemístění zboží z pohledu zákona o DPH,
• pravidla uplatňování DPH při poskytování služby práce na movité věci,
• definice místa plnění při dovozu ze třetí země a při vývozu do třetí země.
Příklady složitějších transakcí jak z pohledu uplatňování DPH, tak z pohledu vykazování INTRASTATU:
• pohyb zboží z tuzemska do jiného členského státu EU na základě smluv, do kterých vstupují dvě české zpravodajské jednotky,
• pohyb zboží z jiného členského státu EU do tuzemska na základě smluv, do kterých vstupují dvě české zpravodajské jednotky,
• pohyb zboží z tuzemska do jiného členského státu EU, při kterém kupujícímu z jiného členského státu EU v tuzemsku vzniká povinnost registrace k DPH,
• pohyb zboží z jiného členského státu EU do tuzemska, při kterém prodávajícímu z jiného členského státu EU v tuzemsku vzniká povinnost registrace k DPH,
• pohyby zboží mezi tuzemskem a jiným členským státem EU za účelem poskytování služby práce na movité věci v případech, kdy se zboží po poskytnutí služby vrací objednateli služby,
• pohyby zboží mezi tuzemskem a jiným členským státem EU za účelem poskytování služby práce na movité věci v případech, kdy se zboží po poskytnutí služby nevrací objednateli služby,
• přemístění zboží mezi tuzemskem a jiným členským státem EU (různé varianty),
• dovoz zboží ze třetí země s propuštěním do celního režimu volného oběhu v jiném členském státě EU a následným dopravením do tuzemska,
• vývoz zboží z tuzemska do třetí země s podáním celního prohlášení na propuštění do celního režimu vývozu v jiném členském státě EU a další složitější transakce.
Vliv data vniku daňové povinnosti na aplikaci definice referenčního období.
Opravy výkazů INTRASTAT ve vazbě na změnu základu DPH.
Odpovědi na dotazy.
Seminář je určen pracovníkům výrobních a obchodních společností, kteří se zabývají vykazováním údajů pro statistiku vnitrounijního pohybu zboží, případně zástupcům těchto společností, kteří potřebují prohloubit dosavadní znalosti a rozšířit je o nové rozměry.
On-line vysílání je realizováno společností 1. VOX a.s.
Odkaz na obchodní podmínky společnosti 1. VOX a.s. zde.
Používáme aplikaci ZOOM, není třeba její instalace. Přístup do on-line učebny zasíláme spolu s prezentací den před konáním on-line výuky, a to zpravidla mezi 12:30 až 15:30. Připojit se můžete z počítače i mobilu. V průběhu můžete získat odpovědi na vaše dotazy.
Po celou dobu konání lze využít naši technickou podporu (tel. 777 741 787), se vším vám pomůžeme.
Pořízení zvukového či obrazového záznamu on-line vysílání není povoleno.
***ceny jsou uvedeny bez DPH***
Před odesláním přihlášky prosíme o kontrolu zadaných fakturačních údajů. Zpětné úpravy a opravy fakturačních údajů nejsou možné.