Archiv seminářů Komory

Nemocenské, důchodové pojištění a pojistné na sociální zabezpečení v roce 2025

Termín: 20. 1. 2025
Termín — bližší informace 9:00 - 13:00
Místo konání: Online
Účastníci obdrží prolink
Cena: 1140 Kč (1190 Kč)
KPV: Akce zahrnuta do KPV v rozsahu 4 hodin

Spojení

Online forma - organizuje ACCONT Consulting, s.r.o.

Lektoři

Ing. Michal Ztratil - uznávaný odborník z oblasti nemocenského a důchodového pojištění

Program

Cílem tohoto semináře bude seznámit posluchače se změnami, které nastanou v oblasti nemocenského pojištění a pojistném na sociálním zabezpečení v r. 2025 .

1. Nemocenské pojištění

  • změna v oznamování nástupu do zaměstnání / skončení zaměstnání u všech zaměstnanců na DPP od 1. 7. 2024 – zhodnocení stavu, zkušenosti s provedenou změnou a elektronickými podáními v dané věci

       Změny od 1. ledna 2025 u DPP

  • režim oznámené DPP – podmínky účasti na nemocenském pojištění, placení pojistného na sociální zabezpečení
  • ostatní DPP (jeden a více zaměstnavatelů) - podmínky účasti na nemocenském pojištění a pro placení pojistného na sociální zabezpečení
  • oznamování záměru uplatňovat režim oznámené DPP
  • postupy zaměstnavatele u zaměstnanců v režimu oznámené DPP
  • postupy zaměstnavatele u zaměstnanců na DPP, kteří nejsou v režimu oznámené dohody
  • oznamování skončení režimu oznámené DPP
  • placení pojistného na sociální zabezpečení
  • tiskopisy a lhůty pro plnění povinností zaměstnavateli u DPP
  • služby ČSSZ pro zaměstnavatele
  • výklad zaměstnání malého rozsahu u DPP

       Další změny v nemocenském pojištění od ledna 2025

  • Elektronizace ostatních dávek NP – PPM, ošetřovné, dlouhodobé ošetřovné, otcovská a související změny v eNeschopence
  • Připravované rozšíření nároku na dávky NP  - u zaměstnání malého rozsahu, DPP, OSVČ
  • Dílčí změny posuzování nároku na dávky u některých skupin pojištěnců – např. u PPM
  • Určování místní příslušnosti
  • Změna redukčních hranic v NP, stanovení rozhodného příjmu pro účast na NP, vliv výše
  • minimální mzdy.
  • Elektronické tiskopisy – přehled všech elektronických tiskopisů 2025, povinnosti zaměstnavatelů při elektronické komunikaci s ČSSZ, doporučené postupy pro zaměstnavatele při podávání tiskopisů.
  • Online služby ČSSZ pro zaměstnavatele – možnosti služeb pro zaměstnavatele, správa plných mocí.
  •  Další změny od roku 2025 dle schvalování legislativy.

 2. Pojistné na sociální zabezpečení  

  • Okruh poplatníků, vyměřovací základy, odvod pojistného u dohod o provedení práce, tiskopis Přehled o výši pojistného
  • Nová výše maximálního vyměřovacího základu
  • Zavedení Jednotného měsíčního hlášení zaměstnavatele
  • Pojistné na důchodové a nemocenské pojištění OSVČ, předkládání přehledu OSVČ za rok 2024, plná  elektronizace v agendě OSVČ
  • Další změny od roku 2025 dle schvalování legislativy

3. Diskuse, zodpovídání dotazů účastníků semináře,možnost konzultací

 

Určeno pro: mzdové účetní bez ohledu na stupeň jejich pokročilosti, pro ostatní pracovníky ekonomických úseků, pro pracovníky personálních úseků, pro ostatní odbornou veřejnost či občany. Toto školení je nabízeno buď v prezenční formě, jako webinář nebo videozáznam ve více termínech. Vyberte si takovou formu školení a termín, která Vám nejvíc vyhovuje.

 

 

On-line vysílání je realizováno společností ACCONT Consulting, s.r.o.

Nejpozději 24 hodin před konáním webináře obdrží každý účastník dva e-maily

  1. e-mail – materiály k přednášce
  2. e-mail – pozvánka s odkazem na připojení do školící místnosti

V den konání webináře klikněte na obdržený odkaz. Vstup do školící místnosti bude zpřístupněn 5 minut před začátkem přednášky.
Poté již vyčkejte příchodu lektora, který přednášku uvede ve smluvený čas.

V ceně webináře je také videozáznam z webináře pro zopakování nebo připomenutí probraných informací. Rovněž je možno využít možnost zakoupení samostatného záznamu pro ty, kteří se nemohou přímého online školení zúčastnit.

V případě jakýchkoliv technických problémů během webináře nebo videozáznamu nás můžete kontaktovat na telefonních číslech 777 181 566 nebo 777 181 644.

 

***ceny jsou uvedeny bez DPH***

Před odesláním přihlášky prosíme o kontrolu zadaných fakturačních údajů. Zpětné úpravy a opravy fakturačních údajů nejsou možné.

V případě potřeby dalších informací nás kontaktujte, rádi Vám odpovíme.

Skočit na začátek