Archiv seminářů Komory
Fakturace v přeshraničním obchodu a službách po novele k 1.1.2025
Termín: |
13. 5. 2025 |
Termín — bližší informace |
9:00 - 13:30 |
Místo konání: |
Online Účastníci obdrží prolink |
Cena: |
1340 Kč (1390 Kč) |
KPV: |
Akce zahrnuta do KPV v rozsahu 4,5 hodin |
Spojení
Online forma bez videozáznamu - organizuje ACCONT Consulting, s.r.o.
Lektoři
Ing. Vladimír Zdražil (člen metodické rady Svazu účetních, specialista na přeshraniční obchod)
Program
Webinář reaguje na potřebu ekonomických úseků /účtáren/ nakládat s daňovými doklady od zahraničních partnerů a jejich řádnou evidenci pro daňové a účetní potřeby. Je adresován těm účtárnám, které vystavují a přijímají daňové doklady od zahraničních partnerů. Na praktických příkladech – vydaných i přijatých daňových dokladech v češtině a angličtině /doklady v angličtině jsou součástí semináře/ – si účastníci semináře ozřejmí správné uplatnění DPH s důrazem na časové souvislosti v evidenci pro DPH, problematiku dovozu a vývozu včetně cel a promítnutí do účetnictví.
Je určen pro fakturantky, finanční účetní zaměřené na účtování přijatých faktur s původem z EU či třetích zemí, obchodníky se specializací na zahraniční obchod a služby. Znalost anglického jazyka není nutná. Seminář /webinář/ je celý veden v češtině (pouze některé ukázkové faktury jsou v anglickém jazyce).
Obsah:
- Shrnutí změn v ZDPH v posledních několika letech s dopadem do problematiky přeshraničního obchodu a přeshraničních služeb včetně významné novely ZDPH účinné od roku 2025 s důrazem na zvláštní režim pro malé podniky (SME)
- Zvláštní režim pro malé podniky (SME) z prodejů v jiných členských státech od 1.1.2025 – kdo jej může využít a za jakých podmínek, jak ovlivní prodej ve zvláštním režimu nárok na odpočet z předmětného zboží, využití u stánkových prodejů na veletrzích a využití u vybraných služeb. Zvláštní režim jednoho správního místa vs využití zvláštního režimu pro malé podniky. Přijatý doklad ve zvláštním režimu pro malé podniky.
- Pořízení zboží z jiného členského státu – uplatnění DPH, ukázka a náležitosti faktury, řešení reklamace /množstevní, kvalitativní/, uplatnění nároku na odpočet, účetní souvztažnosti, cizí měny v účetnictví a v DPH, skonta, množstevní bonusy
- Dodání zboží do jiného členského státu – důkazní prostředky pro daňový režim, vazba na souhrnné hlášení, množstevní bonus na konci sledovaného období, prodej zboží na dálku, ukázka a náležitosti faktury, zboží v e-commerce a prodej přes elektronická rozhraní. Vykazování prodeje zboží na dálku v hlášení OSS – režim EU.
- Dovoz zboží – definice dovozu z hlediska celních a daňových předpisů s důrazem na rozdíly, celní režimy při dovozu, uplatnění DPH při dovozu, faktury při dovozu, účetní souvztažnosti,
- Vývoz zboží – definice vývozu v celních a daňových předpisech, uplatnění DPH při vývozu, faktury při vývozu, účetní případ u vývozu, datum účetního případu
- Poskytnutí služeb do jiného členského státu a třetí země – uplatnění DPH u služeb dle základního pravidla – viz paragraf 9, ZDPH, souhrnné hlášení – specifikace dle typu služeb, ukázka faktur včetně jejích náležitostí, služby v e-commerce, přesunutí vybraných služeb do režimu jednoho správního místa, služby dle paragrafu 10 ZDPH. Zařazování služeb pro potřeby DPH.
- Přijetí služeb z jiného členského státu – uplatnění DPH u přijatých služeb – z EU i třetích zemí, režim samovyměření – případy, ukázka faktur a náležitostí, účtování přijatých služeb
On-line vysílání je realizováno společností ACCONT Consulting, s.r.o.
Nejpozději 24 hodin před konáním webináře obdrží každý účastník dva e-maily
- e-mail – materiály k přednášce
- e-mail – pozvánka s odkazem na připojení do školící místnosti
V den konání webináře klikněte na obdržený odkaz. Vstup do školící místnosti bude zpřístupněn 5 minut před začátkem přednášky.
Poté již vyčkejte příchodu lektora, který přednášku uvede ve smluvený čas.
V případě jakýchkoliv technických problémů během webináře nás můžete kontaktovat na telefonních číslech 777 181 566 nebo 777 181 644.
***ceny jsou uvedeny bez DPH***
Před odesláním přihlášky prosíme o kontrolu zadaných fakturačních údajů. Zpětné úpravy a opravy fakturačních údajů nejsou možné.
V případě potřeby dalších informací nás kontaktujte, rádi Vám odpovíme.