Archiv seminářů Komory

Fakturace v přeshraničním obchodu a službách po novele k 1.1.2025

Termín: 13. 5. 2025
Termín — bližší informace 9:00 - 13:30
Místo konání: Online
Účastníci obdrží prolink
Cena: 1340 Kč (1390 Kč)
KPV: Akce zahrnuta do KPV v rozsahu 4,5 hodin

Spojení

Online forma bez videozáznamu - organizuje ACCONT Consulting, s.r.o.

Lektoři

Ing. Vladimír Zdražil (člen metodické rady Svazu účetních, specialista na přeshraniční obchod)

Program

Webinář reaguje na potřebu ekonomických úseků /účtáren/ nakládat s daňovými doklady od zahraničních partnerů a jejich řádnou evidenci pro daňové a účetní potřeby. Je adresován těm účtárnám, které vystavují a přijímají daňové doklady od zahraničních partnerů. Na praktických příkladech – vydaných i přijatých daňových dokladech v češtině a angličtině /doklady v angličtině jsou součástí semináře/ – si účastníci semináře ozřejmí správné uplatnění DPH s důrazem na časové souvislosti v evidenci pro DPH, problematiku dovozu a vývozu včetně cel a promítnutí do účetnictví.

Je určen pro fakturantky, finanční účetní zaměřené na účtování přijatých faktur s původem z EU či třetích zemí, obchodníky se specializací na zahraniční obchod a služby. Znalost anglického jazyka není nutná. Seminář /webinář/ je celý veden v češtině (pouze některé ukázkové faktury jsou v anglickém jazyce).

Obsah:

  • Shrnutí změn v ZDPH v posledních několika letech s dopadem do problematiky přeshraničního obchodu a přeshraničních služeb včetně významné novely ZDPH účinné od roku 2025 s důrazem na zvláštní režim pro malé podniky (SME)
  • Zvláštní režim pro malé podniky (SME) z prodejů v jiných členských státech od 1.1.2025  kdo jej může využít a za jakých podmínek, jak ovlivní prodej ve zvláštním režimu nárok na odpočet z předmětného zboží, využití u stánkových prodejů na veletrzích a využití u vybraných služeb. Zvláštní režim jednoho správního místa vs využití zvláštního režimu pro malé podniky. Přijatý doklad ve zvláštním režimu pro malé podniky.
  • Pořízení zboží z jiného členského státu – uplatnění DPH, ukázka a náležitosti faktury, řešení reklamace /množstevní, kvalitativní/, uplatnění nároku na odpočet, účetní souvztažnosti, cizí měny v účetnictví a v DPH, skonta, množstevní bonusy
  • Dodání zboží do jiného členského státu – důkazní prostředky pro daňový režim, vazba na souhrnné hlášení, množstevní bonus na konci sledovaného období, prodej zboží na dálku, ukázka a náležitosti faktury, zboží v e-commerce a prodej přes elektronická rozhraní. Vykazování prodeje zboží na dálku v hlášení OSS – režim EU.
  • Dovoz zboží – definice dovozu z hlediska celních a daňových předpisů s důrazem na rozdíly, celní režimy při dovozu, uplatnění DPH při dovozu, faktury při dovozu, účetní souvztažnosti,
  • Vývoz zboží – definice vývozu v celních a daňových předpisech, uplatnění DPH při vývozu, faktury při vývozu, účetní případ u vývozu, datum účetního případu
  • Poskytnutí služeb do jiného členského státu a třetí země – uplatnění DPH u služeb dle základního pravidla – viz paragraf 9, ZDPH, souhrnné hlášení – specifikace dle typu služeb, ukázka faktur včetně jejích náležitostí, služby v e-commerce, přesunutí vybraných služeb do režimu jednoho správního místa, služby dle paragrafu 10 ZDPH. Zařazování služeb pro potřeby DPH.
  • Přijetí služeb z jiného členského státu – uplatnění DPH u přijatých služeb – z EU i třetích zemí, režim samovyměření – případy, ukázka faktur a náležitostí, účtování přijatých služeb

On-line vysílání je realizováno společností ACCONT Consulting, s.r.o.

Nejpozději 24 hodin před konáním webináře obdrží každý účastník dva e-maily

  1. e-mail – materiály k přednášce
  2. e-mail – pozvánka s odkazem na připojení do školící místnosti

V den konání webináře klikněte na obdržený odkaz. Vstup do školící místnosti bude zpřístupněn 5 minut před začátkem přednášky.
Poté již vyčkejte příchodu lektora, který přednášku uvede ve smluvený čas.

V případě jakýchkoliv technických problémů během webináře nás můžete kontaktovat na telefonních číslech 777 181 566 nebo 777 181 644.

 

***ceny jsou uvedeny bez DPH***

Před odesláním přihlášky prosíme o kontrolu zadaných fakturačních údajů. Zpětné úpravy a opravy fakturačních údajů nejsou možné.

V případě potřeby dalších informací nás kontaktujte, rádi Vám odpovíme.

Skočit na začátek