Archiv seminářů Komory
Spisová služba, archivace, skartace dokumentů pro soukromou i veřejnoprávní sféru včetně dopadu GDPR
Termín: |
30.10.2018 |
Termín — bližší informace |
9:00 - 14:00 hod. |
Místo konání: |
Ostrava Dům kultury Akord |
Cena: |
1200 Kč (1500 Kč) |
KPV: |
Akce zahrnuta do KPV v rozsahu 4,5 hodin |
Spojení
Dům kultury Akord, nám. SNP 1, Ostrava-Zábřeh, www.dk-akord.cz
Lektoři
PhDr. Simona Binarová, odborný poradce v oblasti spisové služby, skartačního řízení a péče o archiv s dlouholetou praxí
Program
Školení je určeno pro soukromou i veřejnoprávní sféru - obchodní společnosti a družstva s výjimkou bytových družstev zapsané v obchodním rejstříku, školy, zdravotnická zařízení, územní samosprávné celky a jimi založené a zřízené organizační složky nebo právnické osoby, státní příspěvkové organizace, státní podniky a další.
S účinnosti nařízení GDPR nabyla na významu problematika správné archivace i skartace dokumentů. Cílem školení je seznámit posluchače s platnou legislativou v této oblasti včetně vlivu nařízení GDPR na tuto oblast.
- Úvod do problematiky: Seznámení se základní legislativou i souvisejícími předpisy, dělení původců dokumentů dle zákona, otázka předarchivního dohledu a kontrol.
- Spisová služba: Operace související s příjmem, evidencí, zpracováním, vyřizováním, podepisováním, ukládáním a skartací dokumentů - spisová služba v analogové i elektronické podobě – viz vyhláška č. 283/2014 Sb., která mění vyhlášku č. 259/2012 Sb. o podrobnostech výkonu spisové služby. Návaznost operací spisové služby na systém datových schránek. Informace o systému administrativy u původců bez povinné spisové služby. GDPR, ochrana osobních údajů, elektr.podání a elektr. faktury.
- Skartační řízení: Podrobnosti přípravy a průběhu skartačního řízení a jejich odlišnosti u veřejnoprávních a soukromoprávních původců, předávání archiválií do veřejných archivů. Specifika skartačního řízení dokumentů v elektronické podobě, příprava jeho realizace.
- Evidence archiválií, povinnosti a práva vlastníků archiválií.
- Předmět kontrol, možnosti zřízení vlastních archivů, podoba a vybavení spisoven, přestupky a sankce, povinnosti pro komerční spisovny.
- Dotazy, diskuse.
V průběhu všech bloků jsou posluchači upozorňováni na změny v dané oblasti v souvislosti s přijetím předpisů EU e-IDAS a GDPR (např. e-faktury, úplné el.podání) a navazující české legislativy a novel zákona o archivnictví a spisové služby.
Pořádá akreditované vzdělávací středisko Komory - ECONOMIS CZ s.r.o. (Ing. Lenka Bartušková). Přihlášku směrujte přímo na info@economis.cz.
Jeden bod v rámci motivačního programu.
Součástí vložného jsou podkladové materiály a občerstvení.
Podrobné informace Vám rádi sdělíme na tel. čísle (+420) 775 906 870 popř. zašlete svůj dotaz info@economis.cz nebo
info@komora-ucetnich.cz.